17. 10. 2013
Vozíčkáři, senioři a maminky s kočárky se mohou těšit na to, že všechny autobusy, které jezdí na linkách MHD v Karlových Varech, budou brzy nízkopodlažní. Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) bude totiž mít v budoucnu ve svém vozovém parku už jen tyto vozy. "Plánujeme, že by to mohlo být nejpozději do čtyř, maximálně pěti let," řekl Deníku ředitel DPKV Pavel Bohánek.
Společnost podle něj disponuje celkem 90 autobusy, přičemž asi 60 jich jezdí na trasách po lázeňském městě. "Zhruba padesát jich je nízkopodlažních," upřesnil Bohánek s tím, že cestující v Karlových Varech mají k dispozice nejméně dvě celé linky, kde tyto autobusy jezdí. "V jízdním řádě je vyznačeno, kde přesně jezdí," poznamenal ředitel.
Karlovarský kraj má podle výsledků šetření v rámci projektu Místo pro život 58,13 % bezbariérových spojů na linkách MHD. V číslech to znamená, že z 1963 spojů jich je 1141 nízkopodlažních a kraj je tak přibližně v polovině žebříčku, který tyto spoje hodnotí.
"Zajímavostí je, že data mnohdy neodpovídají průzkumu mezi obyvateli. V Jihomoravském kraji, kde je podíl bezbariérových spojů nejnižší, jsou lidé s touto oblastí spokojeni. Kladně je hodnotí 60 procent lidí. Opačný výsledek, tedy 64 procent nespokojených obyvatel, hlásí Středočeský kraj," uvedla Helena Pirnerová z agentury, která srovnávací výzkum Místo pro život pořádá.
Největší podíl bezbariérových spojů MHD je podle ní v Královéhradeckém kraji (94,7 %), nejnižší naopak v Jihomoravském (31,37 %). "V hlavním městě Praha je bezbariérových spojů necelá polovina z celkových 27 795," doplnila údaje Pirnerová. "Cílem projektu Místo pro život je posuzovat úroveň životních podmínek v jednotlivých krajích, sledovat je v dlouhodobém horizontu, poukázat na nejlepší regiony a iniciovat celospolečenskou diskusi o hodnotách, které obyvatelé České republiky vyznávají," vysvětlila smysl průzkumu Pirnerová.
Autor: (mák)
Zdroj: Karlovarský deník