Hosté lázní si váží parků a možností procházek

8. 11. 2021 | Tipy a rady, Z Karlových Varů, Zdraví a lázeňství

Jak hodnotí hosté veřejnou infrastrukturu a služby lázeňského místa, které navštívili naposledy? Na to se ptali odborníci z Institutu lázeňství a balneologie Karlovy Vary. Oslovili návštěvníky, kteří pobyt v některém z lázeňských měst absolvovali alespoň jednou v průběhu uplynulých deseti let a služby vázané na přírodní léčivé zdroje využívali nejméně týden.

Institut se zaměřil na 35 míst, v nichž je poskytována lázeňská léčebně rehabilitační péče. Z výzkumu je patrné, že nejvíce respondentů navštívilo Karlovarský kraj, a to 317 osob. Následoval Zlínský kraj se 148 osobami a Olomoucký kraj se 123 osobami. Naopak nejméně respondentů si pro svůj pobyt zvolilo Plzeňský, Liberecký a Jihomoravský kraj.

Účastníci šetření, kterých bylo celkem tisíc, posuzovali složky veřejné infrastruktury a také služby, které byly v daném místě dostupné. K tomu jim posloužila škála stejná jako ve škole, tedy jednička představovala velmi dobrou úroveň a naopak pětka pak úroveň velmi špatnou. Co se týče veřejné infrastruktury, v globálu ocenili lázeňští hosté nejvíce trasy pro lázeňské vycházky průměrnou známkou 1,59. Nicméně i další prvky veřejné infrastruktury byly hodnoceny pozitivně. Například městské parky, lavičky, informační a orientační systémy a kolonády. Za největší slabinu lázeňských míst lze považovat parkovací plochy s průměrnou známkou 2,32, přičemž nejhorší výsledky zaznamenaly Jánské Lázně, Teplice v Čechách a Karlovy Vary. Průměrnou známkou vyšší než 2 ohodnotili respondenti ještě stav veřejných toalet a úroveň dětských hřišť, což vzhledem k současné orientaci lázní také na rodiny s dětmi není úplně dobré zjištění.

Následně byla hodnocena veřejná infrastruktura. Tady si nejlépe vedly Františkovy Lázně, u nichž návštěvníci vyzdvihli hlavně trasy pro lázeňské vycházky, městské parky a kolonády. Na opačném konci pořadí se ocitl Jáchymov, kdy pod průměrnou známku nižší než 2 se v případě tohoto lázeňského místa vešly pouze informační a orientační systém a odpadkové koše.

Další průzkum zjišťoval, které služby stojí za to využít a ve kterých mají lázeňská místa rezervy. Obecně mezi nejlépe hodnocené služby patří služby infocenter, kaváren, cukráren, restaurací a barů, které obdržely průměrnou známku nižší než 2. Horší známky pak lze registrovat u nabídky kulturních služeb jako jsou kina, divadla a galerie, zde si zrovna dobře nevedly Karlova Studánka a Lázně Bohdaneč. Nejhorší výsledek zaznamenaly čistírny s průměrnou známkou 2,61.

Nejlepšími službami se mohou pyšnit Luhačovice, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, ale i Karviná – Darkov, Teplice v Čechách, Jeseník a Františkovy Lázně. Na opačném pólu se podle názoru lázeňských hostů nachází Teplice nad Bečvou, Jáchymov a Lázně Bělohrad. Tady průzkum ukázal, že návštěvníci musí počítat s menším komfortem.

Zdroj: Mladá fronta DNES
Autor: Jitka Dolanská

O karlových varech

Karlovy Vary mají světový unikát v počtu léčivých horkých pramenů na světě.

Více o Karlových Varech

Pomůžeme vám

Web provozuje Infocentrum Karlovy Vary, zavolejte nám či napište.

Kontakt na Infocentrum